مولی
آنا یوردوموز مولی
مولی کندی ایله داها آرتخ تانیش اولاخ

  روستای مولی(مولو)درناحیه ای کوهستانی دربخش یکانات از توابع شهرستان مرند واقع شده وبه خاطر ویژگی کوهستانی بودنش ،دارای طبیعتی بسیار زیبا و فوق العاده جذاب می باشد ومورد اقبال مردم منطقه است و مخصوصا در فصل بهار به ویژه در اردیبهشت ماه مردم از بیشتر روستاهای همجوار وشهرستان مرند وگرگروعلمدارومناطق دیگر به این روستا می آیندتا هم از طبیعت بکر کوهستانیش لذت ببرند وهم به جمع آوری انواع سبزی های کوهی وریواس بپردازند .

بی شک یکی از مهمترین اهداف گردشگران ومیهمانان این روستا کوه پیمایی است وقله های زیادی در اینجا وجود دارد که علاقمندان به کوه پیمایی رابه خود جلب وجذب می نماید یکی ازاین کوه ها وقله ها دوون داغی(دیوان داغی) است که سومین قله مرتفع منطقه بعد از میشو و کمکی(کیامکی) می باشد وطبیعت بسیار زیبا ودلفریبی داشته واز پوشش گیاهی خوب ومناسبی برخوردار است .وجود چشمه ای که آب بسیار گوارا یی دارد خستگی را ازتن و جان کوه نوردان دوون داغی می زداید .

  از دیگر جاذبه ها و زیبا یی های طبیعی این روستا وجود حیات وحش متنوع در آن می باشد و از آنجا که این ناحیه در محدوده ی منطقه ی حفاظت شده قرار دارد گونه هایی از آهووکبک و... به وفور دیده می شود.البته با تاسف فراوان با وجود محافظتها و علی رغم گشت زنی شکار بانان ومحیط بانان هنوز هم در این منطقه شکارآهو وکبک ادامه دارد.

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

حسنعلي
ساعت0:47---29 ارديبهشت 1392
سلام عكسهاي زيباي و چشم نوازت لدت بردم عالي بود انشالله موفق باشي

علی گل محمدی
ساعت0:02---2 اسفند 1391
بنده واقعا از صمیم قلب تشکر می کنم
پاسخ:من هم از شما دوستان عزیز تشکر می کنم.


ساعت13:16---20 دی 1391
سلام خوبی سر نمیزنی.کجایی.نت پر سرعت نگرفتی؟پاسخ:سلام جاوید قارداش،یوخ بابا اینترنت وار آما وخت یوخدی.درسلر باشیمی برک قاتیب.ساغ اول کی یاددان چیغارتمیرسان. الله سیزی یاددان چیخارتماسین.

جاوید
ساعت20:59---8 دی 1391
سلام.خوبی.چرا تاریخ مطالبت اینجوریه .مگه قراره اون سال مولی درست بشه.سلام در مورد تاریخ ها خودم هم نمیدونم چی شده و چرا اینجوری تاریخ خورده. البته قبلا درست بودتازه این شکلی شده.

گرگرلی آراز
ساعت10:05---7 شهريور 1391
حورمتلی یوسف معللم سلاملار

گوزل وبلاگین وار

اللر وار
پاسخ:سلام آراز بی بوندان کی اؤز وبلاگیزا گلیب باش ووروب نظر وئرمیسیز تشکور ائلیرم ساغ قالین


mehrdad
ساعت0:22---8 آذر 1390
salam
?mishe mano belinki


عبادی
ساعت0:12---16 آبان 1390
سلام ، وبلاگ خيلی خوبی داريد ، موفق باشيد.
پاسخ:سلام آقای عبادی،ممنونم که به ما سرزدید برای شما هم آرزوی موفقیت دارم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط یوسف کریمی